Az autó
Jelenleg:
Az autó egy 1987-es Peuegot 205. Valószínűleg az autó motorcserés volt, hiszen teljes GTi rajta minden a motorján kívűl. A jelenlegi motorja egy 1905 cm3-es szívódízel aggregát. Valószínűleg 1.9-es volt gyárilag is, bár ezt senki nem tudja alátámasztani. Az biztos, hogy az eredeti motor motorvezérlő elektronikája még a kesztíűtartó tetejére van erősítve.(Bosch Motronic 0 261 200 162). A váltó is GTi, ami a dízel motorral párosítva egy kicsit sportosabb; ez azt jelenti itt, hogy kicsit jobban gyorsul, mint egy hagyományos dízel. A belső igazán ritka: teljes bőrülések elöl+hátul, amik elég jó állapotban vannak, ám a vezetőülés egy kis javításra szorul (a szivacs rendbetétele). Az ülésekhez elöl tartozik ülésfűtés is. Az ülésfűtéssel is gond lehet, nagyon lassan melegszik fel kellemes melegre. Az előbbi két probléma orvoslása napirenden van.
Továbbá a kipufogórendszer egyedi: 1db dob van az egész rendszeren (leghátul), ezáltal kicsit mélyebb, kicsit morgósabb a hangja az autónak.
Az autó alján találtam a napokban egy merevítést is, amely szerintem nem rossz dolog. Stabilabb a Peugeot, jobban fekszi a kanyarokat még nagy sebességnél is. A teljes futóműrendszer GTi, viszont az előző tulaj elmondása alapján a hátsó híd sajnos csak dobfékes, mivel az eredeti tárcsás híd beállt és nem talált tárcsás hidat, amikor ő keresgélt. Ez a híd is megteszi a dolgát, ám nem valami szép látvány. Egyrészt amiatt, mert tárcsafék jobb hatásfokkal dolgozik, valamint azért sem valami jó, mert így egy picit magasabb a hátulja a kocsinak, ami számomra nem valami szép látvány.
A sok egyedi extrán kívűl van még benne központi zár, és elektromos ablakemelők is. A gyári kormány helyett egy Raid/Momo sportkormány van az autóban, ami fém és polietilén (kemény) műanyagból készült.
Kívűlről megkülönböztethető a ritka Classique Sport felirat miatt, amely az autó kaszniján több helyen is megjelenik a díszcsikozás között. A felnik gyári 15"-ös Speedline felnik, amely idén már téli felni szerepét tölti be, ugyanis jövő tavasszal új, nagyobb (16") felnik vannak kilátásban. Kifejezetten tetszik a Peugeot 206cc sokküllős 16-os felnije, ha jól tudom Cagi klubtárs autóján van ilyen. Természetesen lehet, hogy nem ilyen lesz, rajta, de hogy 16-osak lesznek a papucsok, az biztos.
A hifiről annyit kell tudni, hogy jelenleg nincs az autóban (télire inkább száraz, viszonylag meleg, pormentes helyre tettem). Egyébként egy Sony CDX-GT200-as MP3-mas fejegység van benne. Az erősítő egy MAC Audio MX4000-es 800Wattos,4 csatornás erősítő. A mélyláda egy MAC Audio RED 500Wattos mélyláda. Ezen kívűl található még a kocsiban egy 1.0Farados kondenzátor is. A magas hangokat 2db csipogó képviseli. Található még 4db kétutas hangszóró a kocsiban és 2db zajszűrő is. Ám! jelenleg a 4db kétutas hangszórón és a fejegységen kívűl minden ki van szerelve. Tavasszal, a jóidő beköszöntével újra döngeni fog a kis Peugeot.
Természetesen az autóban nagy üvegtető (kitűnő zárómechanizmussal) és piros/fehér hátsó lámpa is van. A hátsó lámpákról annyit, hogy jelenleg napirendi pont a lexus lámpa is, amely talán a hétvégén be is lesz szerelve a kocsiba.
További tervek:
+ a szervókormány beszerelése + enyhe sötétítés
+ Riasztó beszerelése (már megvan) + a hifi továbbfejlesztése
+ állapotmegőrzés + hátsó tárcsafékes híd
+ üregvédelem + elöl angel eye lámpák
+ nagyobb felnik + esetleges fényezési hibák javítása
"Nagyon" jövőbeli tervek:
+ esetleg egy HDi dízel motor
+ klíma
|