A tulajdonos véleménye
Hogy mi a véleményem az autóról? Megpróbálom összeszedni a gondolataimat róla, de talán jobb, ha a Peugeot-os kezdetektől kezdem...
Az első Peugeotot 2004-ben vásárolta édesapám azzal a céllal, hogy ez téli autónak jó lesz. Be is vált, igaz korántsem érhetett a mostani 205-ös nyomába. Az akkori egy 1.8 szívódízel volt, az elsők közül. Erősen, lestrapált, de mégis használható állapotban volt. Téli autónak végülis kitűnő volt. Egészen annyira téli autó lett, hogy tavasszal is azt használta az egész család. Nem volt gyors, viszont keveset fogyasztott és abszolút törődésmentes volt az egész autó. Itt-ott kopogott a futómű, de nem fordítottunk rá nagy hangsúlyt. Ez később odáig fajult, hogy elég veszélyessé vált a futómű és jobbnak láttuk, ha eladjuk. El is adtuk. Azóta tudomásom szerint fel lett újítva az utolsó csavarig. Persze még mielőtt elvitték volna, megérkezett a második Peugeot 205. Mily meglepő ez is dízel volt, csak ez már a nagyobbik 1.9-es. Be kell vallanom, ez azért már "hasított". Persze nem úgy, mint egy GTi, de viszonylag jól el lehetett vele furikázni. Ez már az újabb fajta volt, nagyobb műszerfalas, de szintén erős, rikítós piros színű. Ezzel sajnos rosszul jártunk, ugyanis kisebb "motorhibája" lett. Eladó sorba került ez is, mint alkatrész. El is vitték. Ezután egy évig nem volt kis 205-ös a családban. Majd egy év múlva megérkezett a mostani kis fekete izomgolyó.
Tökéletes úttartás, kitűnő GTi kaszni, szuper futómű. Talán így tudnám jellemezni a mostani 205-öst. Szintén 1.9-es szívódízel motor hajtja a kis golyót. Alacsony fogyasztás, hosszú útra fogyasztás szempontjából ideális. A felépítés egyszerű, a kivitelezés franciásan bonyolult. A belső tér minden igényt kielégít, talán a háromajtós karosszéria nem annyira praktikus 2 fő felett, viszont kárpótol érte a gyönyörű összhangja az autónak. Szerintem ez a Peugeot az egyik legszebb Peugeot a kisautók közül.
Városban ideális vele parkolni. Nem lopják el, sok helyre befér. Fürge, kicsi, mégis harapós, ha piros lámpától indulsz vele. Gyakran néznek is, hogy ki ez a gyerek?!
Autópályára is nyugodtan fel lehet vele merészkedni. A pályán lévő tapasztalatok: ..." Ki ez?! És milyen autóval jön?!..." Az ideális tempó pályán ennek a motornak kb 105-120km/h, de ha kell akkor 140-150km/h val le lehet villogni az előttünk lévő valami újfajta "szuper autót". Természetesen pályán nem állok le versenyezni egy 200 lovas BMW-vel, mert az nem illendő dolog. Szóval pályán is megállja a helyét.
GTi futómű: kanyarban kitűnően tart, kicsit feszesebb a normálhoz képest, jó fékek jellemzik. Télen egyszerűen verhetetlen egy jó téligumival! Abszolút megéri ilyet venni, csak sajnos kevés van olyan, ami tényleg jó állapotban van. Hajlamos a korrodálásra, ám nem veszélyes. Ha időben megelőzzük a bajt, akkor örök autó marad. Ezt kívánom tenni a jelenlegi Peugeottal is.
És ami még nagy előnyt jelent: Kitűnően legózható az autó. Magyarországon sokan ismerik, szeretik. Alkatrészeket nem nehéz beszerezni, nem vészesen drága hozzá az alkatrész. FONTOS: Itthon a peugeot205klub a legrokonszenvesebb autóklub. Készséges minden tag, ráadásul mindenki megpróbál segíteni a másikon. Kitűnő programokat szerveznek a szervezők és aranyos pályázatok is szoktak lenni. Ha egy kellemes hangulatú autóklubra vágysz akkor keresd fel a peugeot205klub oldalát. A Linkek között megtalálod!
U.I.: Az autót sokan lenézik... Vagy sosem vezettek még 205-öst, vagy csak amiatt, mert nem tartozik a kedvenc autóik közé. Emiatt nem kell lenézni. Sőt...
|